top of page
TowBox huren, trekhaakkoffer, bagagekoffer, dakkoffer, alkmaar, langedijk, schagen, hoorn, heiloo, limmen, heerhugowaard

Veelgestelde vragen

Hoe lang van tevoren dien ik te reserveren/bestellen?

Zodra u weet dat u een bagagekoffer nodig heeft en bij voorkeur zo ver mogelijk voor aanvang van uw vakantie. Hoe langer u wacht, hoe meer risico u loopt dat we u niet  kunnen helpen. Reserveren kan -bij beschikbaarheid- minimaal 1 dag van tevoren.

Hoe tel ik het aantal dagen van mijn huurperiode?

Uw huurperiode telt u vanaf de dag van ophalen tot en met de dag van retourneren. 

Hoe gaat de huur in zijn werk?

  1. U doet een boekingsaanvraag via onze website.

  2. U ontvangt per e-mail van ons een boekingsbevestiging (bij beschikbaarheid).

  3. Drie weken voor aanvang van uw huurperiode ontvangt u van ons een betaalverzoek.

  4. Enkele dagen voor aanvang van de huurperiode ontvangt u van ons een Whatsapp-bericht voor het inplannen van de afhaal-afspraak.

  5. Wij plaatsen de TowBox voor u en geven uitleg over het gebruik.

  6. U brengt de TowBox (in overleg) weer terug na uw vakantie.

  7. De borgsom wordt binnen 1 werkdag teruggestort (mits het gehuurde schoon en in goede -uiterlijke en technische- staat verkeert).

Is er sprake van een borg?

Ja, u 'betaalt' een borg van € 200,-, ongeacht de huurperiode. De borg kunt u tegelijk met de betaling van de huursom overmaken en deze wordt binnen één (werk)dag na inlevering weer naar u teruggestort.

Als de TowBox beschikbaar is op de website, ben ik dan gegarandeerd van huur?

Nee, u bent pas zeker van de huur als wij die aan u bevestigen. Het kan namelijk voorkomen dat iemand voor u een reserveringsaanvraag heeft gedaan voor dezelfde -of een overlappende- periode. Wij behandelen de reserveringsaanvragen op volgorde van binnenkomst. Het kan dus voorkomen dat wij u alsnog teleur moeten stellen. Wij reageren echter heel snel op onze reserveringsaanvragen, dus u weet binnen afzienbare tijd waar u aan toe bent (normaal gesproken nog dezelfde (werk)dag).

Is de bagagekoffer die ik huur via TowBoxhuren.nl ook bij u te verzekeren?

Nee, dat is technisch niet mogelijk. Bij schade a.g.v. diefstal bent u op uw reisverzekering aangewezen (controleer de dekking eventueel) en voor schade door gebruik in het verkeer op uw autoverzekering. Wij werken samen met de firma Recreatie Zeker. Zij hebben een berg ervaring op het gebied van verzekeren i.c.m. recreatie. Of het nu gaat om auto-, boot-, caravan-, vakantiehuis- of reisverzekeringen... bij Recreatie Zeker bent u aan het juiste adres!

Recreatie Zeker Logo.png

Ik wil mijn bagagekoffer op zondag afhalen, maar dan is uw vestiging gesloten. Wat nu?

U kunt gehuurde spullen alleen afhalen, terugbrengen en laten (de)monteren en laten tijdens de openingstijden van de afhaallocatie. In sommige gevallen kunt u -desgewenst en alleen in overleg- de avond vóór uw geplande afhaal-/montagedag uw bagagekoffer komen afhalen. Dit hangt uiteraard ook af van de beschikbaarheid en van het tijdige retourneren van de bagagekoffer door uw voorgaande huurders. Neem hiervoor contact met ons op.

Ik wil/kan mijn bagagekoffer niet afhalen, brengt u deze ook bij mij thuis?

In de basis gaan wij ervan uit dat u de bagagekoffer zelf bij onze afhaallocatie komt afhalen en daar ook weer inlevert. In uitzonderingsgevallen hebben wij ook een brengservice. De kosten worden berekend per kilometer (snelste route volgens Google Maps) en de kilometerprijs ligt op € 0,40. Wij bezorgen uitsluitend binnen een straal van 100km. vanaf onze afhaallocatie. 

Hoe ziet uw annuleringsbeleid er uit?

Bij annulering tot 5 weken voor vertrek berekenen wij alleen administratiekosten (€ 17,95). Wanneer u annuleert binnen 3-5 weken voor vertrek zullen wij 70% van de huursom in rekening brengen (met een minimum bedrag van € 50,00). Annuleert u binnen 3 weken voor vertrek dan vindt er geen restitutie van de huursom meer plaats. Uiteraard ontvangt u wel de eventueel betaalde borg terug. Annuleringen dienen per e-mail te worden doorgegeven, zodat er nooit discussie kan zijn of en wanneer er geannuleerd is. Dit is ook van toepassing op last-minute reserveringen.

Plaatst één van uw medewerkers de bagagekoffer op onze trekhaak bij afhalen?

Natuurlijk helpen wij u bij het (voor het eerst) plaatsen van de bagagekoffer! U krijgt een duidelijke uitleg over het (veilig) plaatsen van de koffer en het verdere gebruik hiervan.

Hoe zwaar mag ik mijn trekhaak belasten en waar kan ik dat vinden?

De trekhaak heeft een maximale belastbaarheid. Deze staat meestal op het ID-plaatje naast de trekhaak en/of in het instructieboekje van uw auto.

In de regel zijn B-segment personenauto's (bijv. Fiësta, Clio, 208) uitgerust met een trekhaak met een max. kogeldruk van 50kg. Bij C-segment personenauto's (bijv. Focus, Captur, 308, Mégane) is dat -doorgaans- 75kg. Controleer dit dus altijd vooraf! 

Hoe zit het met de veiligheid?

Zowel het trekhaaksysteem als de bagagekoffer zelf zijn afzonderlijk af te sluiten. U hoeft zich dus niet (direct) zorgen te maken over diefstal.

Staat uw vraag er niet tussen? Geen probleem! Wij staan u graag te woord. Gebruik ons contactformulier of onze chatmogelijkheid en wij proberen uw vraag te beantwoorden.

bottom of page